ResolvedExtreme CPU consumption when theme’s plugin activated

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #21599
    saimana
    Participant

    Hello I really love the theme,
    but after purchase and install it and start working with it, back-end started loading very slowly. When I disable Lafka Plugin, speed increases dramatically. I checked PHP processes during the page reloads with enabled plugin and sometimes it uses 80% of the process.
    What can be wrong with us? I left PHP settings as defined for importing the demo content.

    You can see the status info below:
    ### wp-core ###

    version: 5.3.2
    site_language: bg_BG
    user_language: bg_BG
    timezone: +00:00
    permalink: /%postname%/
    https_status: false
    user_registration: false
    default_comment_status: open
    multisite: true
    user_count: 2
    site_count: 1
    network_count: 1
    dotorg_communication: true

    ### wp-active-theme ###

    name: Lafka (lafka)
    version: 1.4.1
    author: theAlThemist
    author_website: https://www.althemist.com
    parent_theme: none
    theme_features: menus, post-thumbnails, automatic-feed-links, title-tag, custom-background, post-formats, align-wide, woocommerce, wc-product-gallery-zoom, wc-product-gallery-lightbox, wc-product-gallery-slider, widgets
    theme_path: /home/account/dev/wp-content/themes/lafka

    ### wp-themes-inactive (1) ###

    Twenty Twenty: version: 1.1, author: Екипът на WordPress

    ### wp-plugins-active (10) ###

    Duplicate Post: version: 3.2.4, author: Enrico Battocchi
    Envato Market: version: 2.0.3, author: Envato
    Lafka Plugin: version: 3.2.2, author: theAlThemist
    Slider Revolution: version: 6.1.8, author: ThemePunch
    Smush: version: 3.4.2, author: WPMU DEV
    SVG Support: version: 2.3.17, author: Benbodhi
    WooCommerce: version: 3.9.2, author: Automattic (latest version: 3.9.3)
    WooCommerce Admin: version: 0.26.0, author: WooCommerce (latest version: 0.26.1)
    WPBakery Page Builder: version: 6.1, author: Michael M – WPBakery.com
    YITH WooCommerce Wishlist: version: 3.0.6, author: YITH (latest version: 3.0.8)

    ### wp-plugins-inactive (2) ###

    Akismet Anti-Spam: version: 4.1.3, author: Automattic
    Facebook for WooCommerce: version: 1.9.15, author: Facebook (latest version: 1.10.0)

    ### wp-media ###

    image_editor: WP_Image_Editor_GD
    imagick_module_version: Не е налично
    imagemagick_version: Не е налично
    gd_version: bundled (2.1.0 compatible)
    ghostscript_version: 9.25

    ### wp-server ###

    server_architecture: Linux 3.10.0-962.3.2.lve1.5.26.7.el7.x86_64 x86_64
    httpd_software: Apache
    php_version: 7.2.26 64bit
    php_sapi: cgi-fcgi
    max_input_variables: 5000
    time_limit: 30
    memory_limit: 256M
    max_input_time: 60
    upload_max_size: 20M
    php_post_max_size: 20M
    curl_version: 7.67.0 OpenSSL/1.0.2t
    suhosin: false
    imagick_availability: false
    htaccess_extra_rules: true

    ### wp-database ###

    extension: mysqli
    server_version: 10.3.22-MariaDB-log
    client_version: mysqlnd 5.0.12-dev – 20150407 –

    ### wp-constants ###

    WP_HOME: undefined
    WP_SITEURL: undefined
    WP_CONTENT_DIR: /home/account/dev/wp-content
    WP_PLUGIN_DIR: /home/account/dev/wp-content/plugins
    WP_MAX_MEMORY_LIMIT: 256M
    WP_DEBUG: false
    WP_DEBUG_DISPLAY: true
    WP_DEBUG_LOG: false
    SCRIPT_DEBUG: false
    WP_CACHE: false
    CONCATENATE_SCRIPTS: undefined
    COMPRESS_SCRIPTS: undefined
    COMPRESS_CSS: undefined
    WP_LOCAL_DEV: undefined
    DB_CHARSET: utf8mb4
    DB_COLLATE: undefined

    ### wp-filesystem ###

    wordpress: writable
    wp-content: writable
    uploads: writable
    plugins: writable
    themes: writable

    #21603
    Althemist
    Keymaster

    Hello saimana,

    That’s really strange. Could you, please provide temporary admin account to your site, so we can check what could be wrong? Also, could you please tell us what hosting account do you have (Company and plan).

    Regards,
    Dimitar

    #21607
    saimana
    Participant
    This reply has been marked as private.
    #21609
    Althemist
    Keymaster

    СуперСтарт планът на СуперХостинг е крайно лимитиран и не е подходящ за магазини базирани на WooCommerce (всъщност самите СуперХостинг препоръчват най-големия си план, ако е за онлайн магазин).

    Планът също така не е подходящ и за мулти-сайт нетуърк. Акаунтите на този план са с много лимитирано процесорно време и памет. Ако на самия акаунт има и друг сайт/сайтове става още по-зле. Дори да не беше забавянето в работата, само след месец ще се изчерпи лимита за inodes на хостинга и ще започнат да ви притискат да минете на по-голям план.

    Като цяло е крайно неподходящ за ползване с каквато и да е премиум тема и WooCommerce.

    Бих ви препоръчал да минете на по-висок план, но истината е, че като цяло СуперХостинг не е добро решение. Най-удачен вариант би бил хостинг в SiteGround. Всички наши сайтове се хостват там от 2 години, след като и ние имахме проблеми със СуперХостинг, а и цената е горе-долу същата.

    Като цяло, няма какво да се направи за този проблем, поне докато сте на този план.

    Тук (в таба Timings) може да видите, че TTFB за сайта ви е 5,4 секунди, което говори, че самият хостинг е много слаб и не може да се справи с обработка на заявките:

    https://gtmetrix.com/reports/dev.pastibalkan.bg/YTsjvKHA

    Нормалното време за TTFB не би трябвало да надхвърля 0,2 секунди.

    Ако решите да се местите, в секцията ни Deals & Coupons ще намерите код за отстъпка в SiteGround.

    Освен останалите неща ви предлагам дори и за dev среда да си инсталирате SSL. Вече е задължителен за работа с WooCommerce, освен това целия трафик на SuperHosting през HTTPS минава по HTTP2, който е значително по-бърз и облекчава нещата.

    Ако можем да помогнем с още нещо сме на линия.

    Поздрави,
    Димитър

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in and have valid license to reply to this topic.

License required for the following item
Login and Registration Log in · Register
IMPORTANT!!!

Hello everybody! Please, accept our sincere appologies for the delaeyd support last 2 weeks. One of our team members was diagnosed with Covid-19 and we were isolated without the chance to leave home or access our office. We are now back to work and slowly catching up with delayed support tickets. We expect the queue to be cleared and everything to be back to normal schedule by Monday, 29th of June.

Thank you so much for your patience and understanding.

Best regards,
Althemist team
close-link